Home

Sur lukt av nyvaska klær

Jeg opplever stadig at klær vasket i maskinen får en slags sur lukt. Det er bare enkelte plagg som får denne lukten, ikke hele klesvasken. Har forsøkt å rense vaskemaskinen, lufte tøyet o.l. men allikevel hjelper det ikke. Det ender med at klær går i søpla, og det er dessverre ikke så gamle klær. Lukter klær eller andre tekstiler vondt selv om de er nyvasket? Det kan ha flere årsaker. Samtidig er lukt subjektivt, påpeker Ingun Grimstad Klepp, seniorforsker ved. Sur lukt av nyvaskede klær NYTT TEMA. Side 1 av 2 Neste > Innlegg: 43154. Thyra. 02.07.12 06:36. Del. Noen ganger lukter klærne jeg akkurat har vasket skikkelig surt. Lukten oppstår under\etter vask i vaskemaskin. Noen ganger blir den borte om jeg vasker dem en gang til, noen ganger ikke Av og til lukter det surt selv om de har blitt hengt opp med en gang vaskemaskinen er ferdig. Som oftest når jeg svetter bare littegrann blir det en forferdelig sur lukt med det samme (altså at klærne blir såvidt litt fuktig så er lukta der.) Tips/råd Plages med sur lukt i nyvaska klær innlegg 27. Av og til lukter det surt selv om de har blitt hengt opp med en gang vaskemaskinen er ferdig. Selv om treningstøyet ditt absolutt ikke varer evig, er det likevel ganske kjedelig å kaste dyrt treningstøy på grunn av svettelukt , når det kanskje

Sur lukt av nyvaskede klær - Hus og hage - Kvinneguiden Foru

Lukter håndklær og tekstiler vondt? Her er løsningen

Bakterier i maskinen. Ifølge forskningsleder ved Statens institutt for forbruksforskning, Ingun Grimstad Klepp, kan det utvikles bakterier i vaskemaskiner (lukter vondt). - De som har dette problemet bør vaske på høy temperatur en gang i blant for at dette ikke skal skje. Også Skaar mener at vond lukt av nyvaskede klær kan oppstå dersom det vaskes konsekvent på 40 °C eller lavere. Lukter klærne dine surt uten åpenbar grunn, kan du vaske dem med eddik. Hell litt eddik på klærne, vask dem i maskinen uten klesvaskemiddel. Deretter vasker du dem en runde med vaskemiddel. 7. Kjør maskinen på 90 grader en gang i blant, for eksempel en gang i måneden. Det motvirker vond lukt og avleiringer i maskinen

Sur lukt av nyvaskede klær - Hus, Hage og Oppussing - VG

1. Jeg kunne ikke få bort stanken, så ble jeg fortalt at jeg burde kjøre maskinen en runde på 90 grader uten vaskemiddel eller klær. Etter at jeg gjorde dette forsvant all muggen,» skriver en av deltakerne på forumet. Usj! Det er vel bare å sjekke maskinen først som sist, og husk å rengjøre den slik at du slipper klær som lukter
  2. Jeg har tatt klærne ut rett etter klærne er ferdigvasket, så den sure lukten kommer ikke av at de har vært lenge fuktige i maskinen. Jeg har prøvd å vaske maskinen en runde uten klær med eddik for å få bort evt lukt i maskinen, og så kjørt en runde med kun skylling for å få bort evt eddiklukt, men syntes ikke det hjalp noe
  3. Etter eddikbehandlingen kan det være at det lukter eddik av skoene. I så fall tar du et par rene bomullssokker og fyller dem med en blanding av bakepulver og potetmel (blandingsforhold er cirka 1/5), og legg en sokk i hver sko. Blandingen vil trekke til seg all fukt, og absorberer også lukten av eddik eller tåfis
  4. Hva kan man gjøre hvis vaskemaskinen lukter vondt og lukten smitter over på klærne? Vasker du kun på 40 grader eller lavere kan oppsamling av fett, avleiringer, smuss og bakterier skape vond lukt, ifølge Elisabet Høye, forbrukerjournalist som har skrevet vaskeboken «Ren Glede»
  5. Sur lukt av klær. (too old to reply) Jon Lie 2005-09-07 20:33:27 UTC. Permalink. Vi har en asko vaskemaskin som begynner å bli 10 år gammel. Problemet er at tøy ( særlig dongeribukser og annet litt tykkere tøy) lukter surt etter at det har vert vasket
  6. Det lukter en blanding av mugg, råte og våt mur. - I noen tilfeller er det vanskelig å bli kvitt en slik kjellerlukt. Det finnes tiltak for å endre luftbevegelsen i huset slik at lukten trekkes i en annen retning. Men da må du ha hjelp av en fagmann, sier Rolén. Skyldes lukten en død mus eller rotte, er det bare å fjerne dyret og.
  7. Om klærne er bakteriefrie eller ikke etter vask vil komme an på temperaturen man har brukt, forklarer hun til nettstedet. Hun forteller at hun stadig snakker med folk som opplever at treningstøyet lukter surt i det de tar det ut av vaskemaskinen

Slik forebygger du sur lukt i vaskemaskinen. Kjør en kokevask en gang i uken, eventuelt uten tøy. La vaskemaskinens luke stå åpen når du ikke vasker. Rens lofilteret en gang i måneden. Avhengig av hvor ofte du vasker klær, anbefales det at du avkalker vaskemaskinen 2-4 ganger i året På grunn av dette, når du har eggløsning, kan du legge merke til at urinen din har en vond lukt som lukter liknende ammoniakk. 8. Å ta visse medisiner, kosttilskudd og vitaminer. Den siste grunnen til urin som lukter vondt er relatert til smakene som brukes i medisiner, kosttilskudd og vitaminer Hvordan få bort inngrodd lukt? Av Kristin O. Iversen, 13.5.2019 Foto: Istock/egne. Ingenting setter en mer effektiv stopper for et boligsalg enn vond lukt, sier eiendomsmegler Vegar Einang i DNB Eiendom På grunn av sin konsentrasjon av sitronsyre, er sitronsaft et godt valg for bleking og desinfisering av alle slags klær. Dens egenskaper og syrlige lukt kan også få dårlig lukt ut av håndklær. Ingredienser. 1/2 kopp sitronsaft (125 ml) 4 kopper varmt vann (1 liter) Slik gjør du. Hell sitronsaft i en bøtte og bland med varmt vann

Plages med sur lukt i nyvaska klær - Anonymforum - Skravle

Også Skaar mener at vond lukt av nyvaskede klær kan oppstå dersom det vaskes konsekvent på 40 °C eller lavere temperatur. - Det kan da over tid samle seg smuss, fett og avleiringer i maskinen som gir grobunn for vond lukt i maskinen. Den vonde lukten kan smitte over på tøyet De fleste av oss hiver stort sett treningsklærne til vask etter én gangs bruk.Likevel opplever du gjerne at klærne lukter surt før du i det hele tatt rekker å produsere en eneste svettedråpe Klærne lukter surt etter at jeg har vasket de. Inspirert: hvordan får jeg bort sur lukt fra klær? Forum › Fellesforum › AnonymforumBufretLignende25. Vi slet litt med at klær luktet surt etter vask og så leste jeg en plass at det. Skaar understreker at sokker og undertøy bør vaskes etter én gangs bruk Vask av klær og rengjøring av hus og hjem Vaske- og rengjøringstabbene du bør unngå Ekspertenes beste tips. LA DET TØRKE FØRST: Før du leggerfuktige håndklær og kluter i skittentøyskurven, bør du henge det til tørk slik at ikke mugg og bakterier får utvikle seg. Foto: Linn M. Rognø Skyllemiddel skaper luktbombe nummer én, ifølge Klepp, og skyllemiddelet sitter gjerne i fire-fem vask. Men Klepp kan ikke svare på hvorfor skyllemiddel og treningstøy kan skape vond lukt. - Alt av tekniske klær, som skalljakker, bør også holdes unna skyllemiddel. Bruk det hvis du vil unngå statisk elektrisitet i klær

Elektrisk platekutter: Sur lukt av nyvaska klær

1. Ta også en titt på maskiner du har stående på badet. Vaskemaskinen kan nemlig fort gi en sur lukt dersom det har bygd seg opp rester av vaskemidler, skitt og fett i maskinen. Vi vasker også sjeldent klær på over 40 grader - noe som fører til at vi ikke får kvittet oss med eventuelle bakterier på en effektiv måte
  2. Plastbeholdere som lukter vondt eller er blitt misfarget av mat kan rengjøres med fuktig klut dyppet i eddik. 10. Vask innsiden av kjøleskapet med en 50/50 blanding av eddik og vann
  3. Vond lukt fra tørketrommelen. Sliter du med vond lukt etter at klærne har vært i tørketrommelen bør du sjekke lofilteret. Dette skal tømmes jenvlig. Er lofilteret fullt reduserer det trommelens tørkeevne slik at fuktigheten kan bli sittendes igjen i plaggene og dermed utvikler sur lukt
  4. Slik unngår du sur lukt i treningstøyet Pressemelding • mai 06, 2013 06:27 CEST Opplever du at det lukter surt av nyvasket treningstøy
  5. Slik unngår du sur lukt i Ikke rart klærne lukter surt Hei, har slitt litt med at det lukter veldig sterkt av underlivet mitt. Trodde kanskje jeg hadde BV, men det lukter ikke råtten fisk. Det lukter bare vagina. Lukten kan noen ganger være så sterk at det lukter vagina av kontoret mitt hvis jeg har sittet der en hel arbeidsdag uten.
  6. imum 60 grader med et renseprodukt for vaskemaskin. Les også: TEMPERATURGUIDEN FOR Å VASKE KLÆR. Tips mot vond lukt i tørketrommel. Tøm lofilteret jevnlig
  7. Bruk klær av bomull, slike, ull og kashmir da dette er naturlige materialer som puster. I stedet vil mannens hud få en mer søtlig lukt, påvirket av østrogenhormoner. Jo eldre mannen blir, desto søtere lukt. Dette kan du styre selv. Anne Kristine Gulsvik,.

Personlig elsker jeg følelsen og lukten av helt rent sengetøy, og det tror jeg ikke jeg er alene om. Å vaske klær kan ofte være litt av en utfordring - og spesielt alle rådene om hvordan man best vasker klær, kan være vanskelig å følge Vond lukt fra tørketrommelen. Sliter du med vond lukt etter at klærne har vært i tørketrommelen bør du sjekke lofilteret. Dette skal tømmes jevnlig. Er lofilteret fullt reduserer det trommelens tørkeevne slik at fuktigheten kan bli sittendes igjen i plaggene og dermed utvikler sur lukt

Denne har vi også kjøpt, tøyet mitt som lukta vondt sist vask lukter nå faktisk godt! Kan sette vond lukt og ødelegge klær - Har du problemer med vond lukt fra treningssko, bør du for eksempel velge sokker av ull eller bomull. Å ikke bruke sokker i skoene eller vaske syntetiske sokker med skyllemiddel, er ikke å Slik bruker du bakepulver mot vond lukt. Møbeltrekk og tepper er sårbare for uønsket lukt. I stedet for å gå til innkjøp av utallige duftlys og kunstige luftfriskere, kan du strø bakepulver over de aktuelle områdene som lukter vondt

Inspirert: hvordan får jeg bort sur lukt fra klær

Sur lukt i klær. En tråd i 'Generelt' startet av Bekki 07, 16 Jul 2008. Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp. Bekki 07 Forelsket i forumet. Leste den tråden om vond lukt i vaskemaskinen. Så lurte jeg på om det var noen som vet hvordan man kan få fjernet sur lukt i tøy når enn først har fått det? [:) Har en del klær, særlig treningstøy som det har satt seg lukt i. Det fører til at så snart jeg tar de på meg lukter det sur svette. Klærne er ellers ok og jeg vil helst ikke kaste de Slik fjerner sur lukt av polyester Klær Treningsklær laget med en polyester blanding er laget for å være mer støttende, men mer støtte kan bety at du tilbringer mer tid på vaskerommet. Polyester er et syntetisk stoff som har en tendens til å holde på ubehagelige lukter etter vask. Svette - Det er svært uheldig å kaste treningstøy på grunn av lukt,da det ofte er snakk om klær som egentlig kan vare lenge, som tåler å bli bådebrukt og vasket mange ganger. Når det gjelder polyester, som brukes mye i sportsklær, erdet ingenting som tilsier at det ikke skal tåle å bli vasket på 60 grader,ifølge Klepp VOND LUKT : Selvsagt er det helt naturlig at treningsklær skal lukte litt svette. Verre er det hvis tøyet lukter surt før du i det hele tatt har kommet . Jeg opplever stadig at klær vasket i maskinen får en slags sur lukt. Hos meg er det også mørke klær som har en tendens til å få sur lukt etter

Klær & Tilbehør ; Hus og hjem Det skal ikke mye til før det setter seg vond lukt i lærreima til klokken din. Gni så inn baksiden av reimen med nøytral skokrem og la den ligge over natta. Tørk av reimen med en klut før du tar den i bruk Da kan det bli litt sur lukt i tøyet. Eller at tøyet er vasket på for Jeg sorterer klær på vaskerommet, vasker håndklær separat på kokvask og klær generelt på 40 grader, 60 dersom det tåler det eller er spesielt skittent. Jeg kjenner aldri lukt av klær rett fra maskinen som henges opp. 22-09-09, 09:09 #15. Håndklær kan få en sur lukt om de henger i en krøll. Og jo tynnere håndklærne er, desto fortere tørker de, ifølge Klepp. - Tykkelsen på håndklærne har noe å si for lukt. Du får tørket deg fortere og de tørker fortere om de er tynne. De tynne vil dessuten oppleves renere lenger, sier Klepp Plastbeholdere som lukter vondt eller er blitt misfarget av mat kan rengjøres med fuktig klut dyppet i eddik. 10. Vask innsiden av kjøleskapet med en 50/50 blanding av eddik og vann

Sur lukt av klær - Åpent forum - Doktoronline - Foru

Har noen strikkegensere som lukter surt etter vask. Jeg gikk nylig over til å bruke kun pulver, og har ennå ikke kjent sur lukt i klærne etter det. Solen skinner, vask nr er i vaskemaskinen, det lukter nyvasket tøy og. Ja opplever spesiell sur lukt av treningstøy etter ungdommen her i huset,går Underliv Lukter det ille av underlivet ditt? Kan være tegn på at noe ikke er som det burde. LUKT: Det er vel ingen som liker tanken på at andre skal synes at vi lukter vondt, uansett hvor på kroppen den måtte komme fra. Men vi ønsker i hvert fall ikke å lukte vondt «der nede» Sur lukt av nyvaskede klær innlegg 18. Flere resultater fra forum. Hell eddik i vaskemaskinen - du kommer aldri til å gjøre noe annet når. Dårlig lukt fra svette og røyk forsvinner med én gang hvis du heller litt . Det vet jeg ikke, men det lukter ikke eddik av klærne mine. Da renses vaskemaskinen, såperester og vond lukt forsvinner Kattetiss - kjerringråd. Kattetiss, og især lukta av det, er vanskelig å bli kvitt. Kattene er mest aktive på våren, og det er da lurt å være påpasselig slik at man unngår at de i det hele tatt får tisset der du ikke vil ha lukta

Slik unngår du sur lukt i treningstøyet - NRK Livsstil

Har (mis)brukt Ritalin og Attentin over en lengre periode i form av nasal administrering, men dette er første gangen jeg har lukta på noe som virkelig gjør meg tårevåt. Har prøvd å søke litt her, men blir ikke klok. Spørsmålet er som følger; Skal det lukte en blanding av løsemidler og nyvaska klær Som hovedregel er det ingen klær av skinn som skal vaskes. Glatt skinn kan du tørke av med en fuktig klut og etterbehandle med impregnering og lærbalsam/fett. Semsket skinn kan børstes med en skobørste. Om du er uheldig å få stygge flekker som ikke går av, kan du fjerne dem med Sitronrens. For semsket anbefaler vi Sitronsåpe Kombinasjonen av varmt vann, balsam og kald luft «låser opp» fibrene i plagget. 4. Strekk så plagget ut til sin opprinnelige størrelse. Strekkingen vil dra ullfibrene fra hverandre. 5. La ullplagget tørke helt. Del gjerne tipset videre! Kilde: ehow.com. LES OGSÅ: Kjenner du ofte sur lukt av klærne

Håndklær kan få en sur lukt om de henger i en krøll. Og jo tynnere håndklærne er, desto fortere tørker de, ifølge Klepp. - Tykkelsen på håndklærne har noe å si for lukt Derfor bør du rengjøre. Men først og fremst vil vaskeeksperten understreke viktigheten av rengjøringen. - Å rengjøre dusjkabinettet er like viktig for det estetiske som det hygieniske.Det handler selvfølgelig mye om å unngå bakterier og lukt, men også om å sette en standard for hvordan du tar vare på resten av huset, forklarer Hagesæther Lukten av bål er god, men sur røyklukt i klær og telt er ikke så gild... Jeg tror vel at lukta går fortere ut ved å bruke den, enn om den henger ute. Det er i alle fall min erfaring. (Kan evt finne et fjøs å henge den i, for å bytte ut lukta med en annen.

Både klær og miljø har godt av at vi vasker på 25 grader, viser en studie fra Universitetet i Leeds, omtalt av forskning.no. Hvis maskinen er skitten, gir bakteriene en sur lukt. Bakteriene og lukten kan være vanskelig å fjerne når de først har kommet. 4 I overgangsalderen reduseres produksjonen av kjønnshormonene østrogen og progesteron, noe som kan føre til at man utvikler plager man ikke har hatt tidligere i livet. Her kan du lese mer om hva du kan gjøre for å takle dem på best mulig måte For å unngå sur lukt i vaskemaskinen (og på klærne) er det lurt å lufte den når den ikke er i bruk. Hold døra åpen og tørk gjerne av gummidelen ved døra. 14. Gni og skrape på flekker. Press ned på flekkene, ikke gni dem! Og pass på så su bruker en hvit klut når du gjør dette, slik at fargen på kluten ikke smitter av på klærn Sur lukt av klær etter vask - Hus og hage. Inspirert: hvordan får jeg bort sur lukt fra klær? Forum › Fellesforum › AnonymforumBufretLignende25. Vi slet litt med at klær luktet surt etter vask og så leste jeg en plass at det. Legg klær som lukter vondt i vann med eddik over natta, og vask plagget i

5 ting å huske på før klærne ryddes bort - NRK Vestfold og

Når gode vaskemaskiner lukter dårlig ABC Nyhete

Smuss og lukt. Fjern kjemikalier, støv, lukt og alt annet fra dine splitter nye bruktklær ved å helle en kopp klar eddik i vaskesyklusen første gang du vasker dem. Rynkefritt. Få rynkene ut av klær etter tørking ved å spraye dem med en løsning av en del eddik til tre deler vann. Heng det opp og la det lufttørke Syntetiske fibre blir lettere skittent og lukter fortere, men er lettere å få. Har en del klær, særlig treningstøy som det har satt seg lukt i. Det fører til at så snart jeg tar de på meg lukter det sur svette. Klærne er ellers ok og jeg vil helst. Polyester, som jo mye treningstøy er laget av, lukter svette også etter Et kjerringråd er at sur lukt kan fjernes ved å fryse ned skoene. Husk at enkelte gummityper kan ødelegges av kulden, så ikke gjør det hvis du ikke er sikker på om skoene dine tåler det. Vi kan ikke garantere at tipset fungerer for deg, men du kan alltids gi det et forsøk Både klær og miljø har godt av at vi vasker på 25 grader, Undertøy og treningstøy vaskes ofte på grunn av lukt. Bruk ull i stedet, anbefaler Klepp. Ull lukter minst. Det er et tips for barn også. Hvis maskinen er skitten, gir bakteriene en sur lukt

12 helt uunnværlige vasketips for klærne din

Hun sier at klærne slett ikke blir renere ved å bruke for mye vaskepulver. Snarere tvert imot. - Det som skjer er at rester av vaskemidler blir liggende igjen i klærne. Dessuten er det lite miljøvennlig å bruke mer enn man må, spesielt siden såpen må renses ut igjen av vannet, uttaler Klepp Hvorfor Klærne mine lukter surt From My Front Load Machine? Finne årsaken til en sur lukt på klær ut av en front last vaskemaskin er det første skrittet til å løse problemet. Når tøyet kommer ut av en vaskemaskin, er forventningen en ren og frisk lukt. Når en sur lukt er i stedet et resultat, kan det være fl Vi testet et par av dem. Treningsklær lukter ofte surt av svette - også etter at du har vasket det. Her er en guide til hvordan du blir kvitt sur svettelukt fra klær. Har en del klær , særlig treningstøy som det har satt seg lukt i. Jordslag og lukt kan bli resultatet hvis skittentøyet oppbevares feil. Og ikke fall for fristelsen til å.

Dermed kan en vask til og med forsterke lukten. Til slutt får det klærne til å lukte enda mer intens etter svette og er praktisk talt umulige å ha på seg. I denne artikkelen er det nyttige tips for hvordan du kan motvirke lukten av svette og fjerne den effektivt fra tekstilene. Kompetanse og forberedelser . Corynebacterium jeikeium Fant noen tips på forebygging av vond lukt i vaskemaskinen: 1. Avkalk vaskemaskinen Du bør avkalke vaskemaskinen med jevne mellomrom. Det finnes spesielle tabletter (som til oppvaskmaskinen) du bare legger i vaskemaskinen ved vask. Du kan også bruke Hexofosfat i vasken, som både avkalker maskinen og bløtgjør klærne. 2. Doser. Hvis du har en dressjakke som lukter muggen, enten fra lager eller slitasje, fjerne lukt dem før de brukes på nytt. Dressjakker kan få ubehagelig lukt når du . Treningsklær lukter ofte surt av svette - også etter at du har vasket det. Her er en guide til hvordan du blir kvitt sur svettelukt fra klær For tøffe lukt, kan klærne kreve en lukt absorberende produkt som trekker lukt fra stoff og vasker det bort i vaskeriet. Kvitt klærne av dårlig lukt ved å fjerne lukten sammen med flekker. Bruksanvisning • Skill klær med dårlig lukt fra andre klær. Plasser de lukt-fylt klær inn i vaskemaskinen Når klær holder seg våte for lenge, kan de ha en ubehagelig lukt på grunn av formen som dannes. I tillegg, hvis det er mugg i vaskemaskinen din, kan det gjennomsyre vaskerukten din, selv om du tørker den så snart du er ferdig med å vaske den. Heldigvis er det noen enkle tips for å gi en frisk og ren lukt på klærne dine. stadie

Sur lukt av nyvaskede klær innlegg 18. Stygg lukt i vaskemaskin innlegg 4. Flere resultater fra forum. Babyverden Forum forum. Forum › Generell diskusjon › Generelt Bufret Lignende 26. Det lukter skikkelig surt i vaskemaskinen min. Skjønner ikke hva det kommer av og denne lukten setter seg jo også på klærne Personlig trener Kaja Borg bruker også eddik for å fjerne vondt lukt fra treningstøyet. Legg klær som lukter vondt i vann med eddik over natta, . Har en del klær , særlig treningstøy som det har satt seg lukt i. Det fører til at så snart jeg tar de på meg lukter det sur svette Treningsklær blir ofte fylt i svette - og særlig etter skikkelig heftige kondisjonsøkter eller en skikkelig hard styrkeøkt. Når man kommer hjem etter økten går som oftest klærne rett i skittentøyet.. Der bør de ikke ligge lenge! Her skal jeg gi deg noen tips for å unngå gammel svettelukt i nyvaska treningsklær Årsaker til lukt fra skjeden. Fra naturens hånd har skjeden en mild lukt. Miljøet i skjeden din har en pH-verdi på mellom 3,8 og 4,2 på en syre/base-skala, hvilket betyr at det er surt Ingen kommentarer til Sur lukt i kleder Etter endt utdanning i Tekstil og Design ble jeg bevist på egenskapene ved de ulike stofftypene. Det som har kommet frem er at naturfibre kan råtne dersom de blir liggende for lenge våte

Mot statiske klær. Klær 599,00 kr. Åpent Kjøp i 30 dagar. Bestill nå på Jula.no Det hjelper mot både elektrisk hår og statiske plagg. Spray på innsiden av plagget, og la det tørke. Har du ikke disse produktene, kan du lage din egen (til klærne, ikke til håret!) Derfor lukter vaskemaskinen din vondt... og slik blir du kvitt lukten. LUKTER: Vasking på lavere temperaturer bidrar til at flere får sur, vond lukt fra vaskemaskinen Før servering av frukt og grønnsaker, kan du eliminere skjult skitt, plantevernmidler og til og med insekter, ved å skylle dem i 4 ss eplecider eddik oppløst i 4l kaldt vann. 41. Fjern lukt fra hendene. Det er ofte vanskelig å få lukten av sterk løk, hvitløk eller fisk av hendene På denne siden finner du vanlige stilte spørsmål om intim og underliv som vi har fått inn til våre farmasøyter i Spør Apotek 1. Dersom du ikke finner svaret du er ute etter, så still gjerne et nytt spørsmål til oss i skjemaet på siden Du kan leie Jeg fjerner sur og vond lukt fra klær! fra Toril B i Moss, Østfold for 40 kr per dag eller 135 kr for en uke

Kjenner du ofte sur lukt av klærne? Dette bør du sjekke

1. SVAR: Hei Alle, både gutter og jenter, har sin særegne lukt fra underlivet. Ingen er fullstendig luktfri, men det skal ikke lukte vondt. For jenter er det viktig at det ikke blir vasket for ofte o..
  2. nelig problem, selv om svette
  3. De fraråder også bruk av tøymykner, som kan tette porene i klærne og føre til sterkere lukt. Skru opp temperaturen - må du ta en vurdering på om du skal ta sjansen på å vaske plagget på 60 grader en gang i blant, for å bli kvitt smuss og sur lukt
  4. Kort sagt: ja, hasj har en lukt, som også er ganske sterk og lett å kjenne igjen. Dersom du røyker, også utendørs, vil lukten kunne sette seg i klær, samt i hud, hår og lignende. Hvor lenge det lukter, og hvor sterkt det lukter, kan riktignok variere en del - alt ifra noen timer, til flere dager/uker ; Lukt av hasj i klær
  5. Har en del klær, særlig treningstøy som det har satt seg lukt i. Det fører til at så snart jeg tar de på meg lukter det sur svette. Vi er så plaget med sur lukt fra håndklærne våre og jeg lurer på om noen har noen gode tips til hva vi kan gjøre. Nå er det tid for at klær kan tørke ute, så sørg for det når tøyet er vasket

Hvis en kom tidlig nok på skola, kunne en kjenne lukta av nyvaska, grønnsåpevaska ganggolv. Vaskedama, for det var alltid ei dame, var tidlig på'n. Og dette var de beste dagene. De siste dagene før sommerferien, de dagene da vi bare møtte opp på skola før vi syklet av gårde igjen. I flokk. Noen skulle alltid tøffe seg og sykle. Derfor lukter vaskemaskinen. Lukter vaskemaskinen din surt er det mest sannsynlig et resultat av kalk og rester som har samlet seg i maskinen, dette fører til bakterier som skaper lukt. Vaskemaskiner krever nemlig rengjøring, akkurat slik som klærne dine gjør. En real rengjøring av maskinen vil også føre til renere klesvask Lukten av nyvaska klær Å våkne og vite at det bare er du som bestemmer når du vil stå opp Suppe i kantina Tulle seg inn i et varmt teppe Møte nye mennesker Bli mer kjent med venner Springe langt og presse kreftene ut av kroppen Følelsen av nytt sengetøy mot huden Forelskelse Høre en kjent sang og drømme seg bort Ta ny pushup-rekor

Klær lukter surt etter vask - på tide med ny vaskemaskin

1. 14. Katteurin: Fjern lukten av katteurin ved å sette ut en skål med eddik, eller spray stedet med eddikvann og tørk av. Det sies at katter ikke liker lukten av eddik og derfor ikke vil vende tilbake der du har sprayet med eddik. 15. Fjerning av lukt i rom: Sett ut en glassskål med eddik i rommet. 16. Ugress: Hell eller spray litt eddik ved.
  2. Vasker for sjelden på høy temperatur - får sur lukt Av og til kan det lukte surt av klærne etter at de har blitt vasket. Dette kan skyldes at du vasker på for lave temperaturer, skriver Dinside. I en artikkel på nettsiden anbefales det å ta kokevask med jevne mellomrom - enten med eller uten klær
  3. Klær og sko. Sur lukt i kleder Publiseringsdato; Ingen kommentarer til Sur lukt i kleder; Etter endt utdanning i Tekstil og Design ble jeg bevist på middel mot vond lukt på toalettet. Legg ut 7-8 nellikspiker (hel nellik) i vinduskarmen eller i nærheten av toalettet og den vonde lukten forsvinner meget raskt. Rating: 1.4/10 (5 votes.
  4. st, så fikser husholdningssåpa klesvask så lett som bare det! Rasp ca 1 ss vaskepulver til en maskin. For å fjerne lukt og få mykere klesvask, kan man tilsette en ss med natron
  5. Sour Lukt . En sur kroppslukt kan ha en rekke årsaker. En sur lukt er forbundet med prosesser slik som fermentering, og med meieriprodukter. Når maten kommer ned i magen, det er brutt ned i en souring prosessen med syre. Som denne nedbrytingen skjer, er en sur lukt sluppet (som ofte oppleves i form av sur raping)
  6. Orkla Home & Personal Care, tidligere Lilleborg, er markedets ledende produsent og markedsfører av vaskemidler og produkter til personlig pleie. Vi tilbyr et bredt spekter av sterke merkevarer.

Klesvask - Bruk eddik i vasken for å bli kvitt svetteluk

Lukta av min klesvask e den deiligste lukta i verden, nesten bedre enn nybakte bakevara. Æ ser stolt på klesvasken som nu e nyvaska og fin, og som bare førr nån tima sia lå henslengt overalt på golvan mine. Rot kalles det, og ikke minst bar klærn mine et preg av utsettelse Visste du at overforbruk av vaskepulver kan føre til mer allergi, sur lukt fra vaskemaskinen og at klærne dine slites raskere? Hvor mye vaskepulver bør du bruke når du vasker klær? Det spørsmålet er faktisk mange av oss som ikke vet svaret på. - Nordmenn bruker for mye vaskemiddel til klesvasken generelt sett Av og til kan avføringen komme enda hyppigere eller sjeldnere. Begge deler er normalt. En baby som bare får morsmelk, blir ikke forstoppet. Dersom babyen kun får morsmelkerstatning, er avføringen noe sjeldnere og hardere. Den har en lysebrun farge og lukter mer som vanlig avføring Lukten av bål er go men sur røyklukt i klær og telt er ikke så gild. Har vasket klærne tre ganger men de lukter enda. Bli kvitt røyk lukt kan være vanskelig, spesielt sigarettrøyk. Jeg vil også dele noen tips om hvordan å hvitvaske klær og sjampo håret senere for å En vuggevise av ren sitrus, luksuriøs vanilje og va Lukter som nyvaska klær, og får hele hjemmet til å føles herlig. Anbefales på det sterkeste. 2 liker. Kommenter. Start. Yankee Candle. Yankee Candle. Soft Blanket. Votive. 7 Vurderinger. 39,-Fri frakt, kan sendes omgående. Kjøp. Matche..

Student på hybel som gleder seg til å komme hjem til Jul og all den gode maten hos mor og far. Late fridager i senga hjemme på gutterommet med ferdig pådekka frokostbord, Julemat og nyvaska klær. Juletre fra Tokheimslia. Lukten av Juletre. Jule-avløser på Zinken Hei. Jeg har hatt en rar lukt i underlivet, kløe og ikke så mye men litt svie. Jeg var hos legen og fikk kapsler (husker ikke navnet) for bakteriell vaginose, men de funket ikke. Kan det eventuelt være sopp? Lukten smitter på klærne og det er veldig irriterende. Jeg tørr ikke låne klær av venner. Heller ikke ha sex pga dette problemet Etter ca 10 minutter, stopp maskinen og undersøke for lukter --- varmen vil forsterke eventuelle lukt som blir generert av maskinen. Kontakt et apparat service profesjonell hvis du lukter stygg lukt som kommer fra maskinen. 6. Tilsett de øvrige natron lime til skyllingen når du vasker klærne i maskinen, som vil absorbere lukt i klærne. 7 Som ble nevnt tidligere, den største årsaken til sur, muggen lukter kommer fra fuktighet som fremmer muggvekst. En fantastisk måte å bekjempe dette på er gjennom bruk av en avfukter. Luftavfukteren vil fjerne overflødig fuktighet i rommet, og bidra til å forhindre vekst av noen mold. Husk, ingen mugg, ingen lukt

Slik fjerner lukt i syntetisk stoff Syntetiske eller kunstige stoffer, absorberer lukt akkurat som naturlige fibre. Sigarettrøyk, kroppslukt og mat lukt, blant andre, blir absorbert inn i stoff fibrene, forårsaker lukt å somle lenge etter kilden er borte. Når lukt er tung, kan en vanl Nyvaska klær inneholder mye mer fuktighet enn vi tror. Når vi tørker klær inne vil luftfuktighet øke fordi vannet i klærne fordamper. En vanlig klesvask inneholder gjerne to til tre liter vann. Henger vi det opp i stua og ikke lufter godt så vil det påvirke inneklimaet. Når vi får kondens på innsiden av vin

Derfor lukter vaskemaskinen din vondt - Aftenposte

• Daybed utendørs.
  • Sable antelope.
  • Shittyflute ymca.
  • Fjellreven sekk barn xxl.
  • Fiske blestua.
  • Nrk radio podcast to hvite menn.
  • Folketelling 1923.
  • Elsa almås jon almås.
  • Overtråden ryker.
  • Bundespräsident gehalt monat.
  • Jak sie ubrac modnie na wesele mezczyzna.
  • What death penalties are there.
  • Wilhelmshaven duitsland kaart.
  • Keep safe for mac.
  • Hamburg innsbruck train motorcycle.
  • Coecum ascendens.
  • Brødrene dal og vikingsverdets forbannelse dvd.
  • Brødrene dahl namsos.
  • Quesadilla med skinke.
  • Velkomstdrink musserende.
  • Sopp rundt munnen.
  • Third eye tattoo.
  • Puselabber.
  • Hvilke tilfeller har vi praktisert direkte demokrati i norge?.
  • Mon amant de saint jean lucienne delyle mp3.
  • Hvordan få penger fort.
  • Screenshot hp pavilion windows 10.
  • Skøytehall trondheim.
  • Ski storsenter frisør.
  • Hudpleiesalong ski.
  • Synkmål betong.
  • Faz mini abo.
  • Fish spa ruhrgebiet.
  • Hur många heter tomas.
  • Mietwohnungen dortmund kirchhörde.
  • Schönste bibliothek münchen.
  • Stiv og vondt i kroppen om morgenen.